»   pyrmo dinitrol
    »   polytop
    »   equalizer

Akcija! Nuolaidos!
Apie mus
  Skirtingų prekių viso: 0
  Viso prekių krepšelyje: 0
  IŠ VISO: 0 €
  » žiūrėti krepšelį

  UAB 'MAKVIS',
  Dariaus ir Girėno g. 40-101,
  LT-02189 Vilnius, Lietuva

  Tel. (8-5) 239 59 16,
  Faks. (8-5) 239 59 17
 
  » grįžti atgal


Septyni etapai stiklo keitimo technologijoje

   Labai svarbu nepainioti greitumo su našumu (produktyvumu). Greitis (greitumas) sukelia problemas. Našumas (efektyvumas) atneša pinigus. Septyni etapai išskiriami tam, kad garantuoti efektyvumą (t.y. nešti pinigus) bet ne tam, kad garantuoti didelį greitį darbams. Šie septyni etapai gali net prailginti bendrą stiklo keitimo laiką, bet jie taip pat sumažins reklamacijų galimybę, broką, pakartotino darbo būtinybę, bei kartu garantuos efektyvumo ir kliento saugumo padidėjimą.

   1. Apžiūrėjimas-įvertinimas.
   2. Apsauga.
   3. Išpjovimas.
   4. Paruošimas.
   5. Įklijavimas.
   6. Nuvalymas (po įklijavimo).
   7. Darbo užbaigimas ir patikrinimas. 

1. Apžiūrėjimas-įvertinimas.

   Tai labai svarbus stiklo keitimo etapas, lemiantis viso darbo sėkmę bei gerus santykius su klientu. Geras technikas apžiūrėjimo metu ne tik įvertins stiklo pažeidimo būklę, bet ir numatys darbų eigą. Apžiūrėjimo metu reikia atkreipti dėmesį į sekančius dalykus. * įtrūkimai ir įbrėžimai stikle, ypač atidžiai įvertinant plotus keleivio pusėje, nes ji dažniausiai pažeidžiama. * Ankstyvos korozijos pažymai. Jei korozijos pėdsakų aptinkama dar nenuėmus tarpinių ar moldingų, tai reiškia, kad nuėmus stiklą ar moldingus neišvengiamas bus daug surūdijusių vietų. Gali tekti remontuoti tas vietas kėbuliniame ceche arba ateityje gali kilti stiklo sandarumo problemų. * Ar glaudžiai prigludęs moldingas aplink stiklą. Jei ne, tai gali liudyti apie jau įvykusį stiklo keitimą, ar kitą kokią užslėptą bėdą. Būtina tai aptarti su klientu. * Ar netrūksta kokių detalių ir ar jos nepažeistos. Tai irgi gali liudyti apie buvusį stiklo keitimą, o taip pat, kas stiklo keitimas užims daugiau laiko, kad patenkinti klientą. * Interjero ištepimai ar sugadinimai. Apžiūrėkite sėdynes, grindis, apšvietimą, vidinius moldingus, fiksatorius. * Elektrinius ir mechaninius elementus, kaip valyvumai, radijo, šviesos, langų atidarymo rankenėlės, durų rankenos ir pan. Labai gerai, jei automobilio apžiūrėjimą-įvertinimą gali atlikti kliento akivaizdoje. Jei to padaryti negalima, patogu yra užpildyti apžiūros aktą ir jį įteikti klientui kartu su užsakymo kopija.

2. Apsauga.

   Aptikus esamus pažeidimus, sekantis žingsnis yra apsaugoti automobilį nuo pažeidimų, kuriuos gali padaryti technikas. Štai keli patarimai, kaip išvengti pažeidimų: * naudokite natūralios medžiagos skiautes uždengti interjerui – tai neleis drėgmei gertis į vidų, o taip pat apsaugo nuo lietaus, kai stiklas keičiamas blogu oru. * Naudokite apsauginius apklotus ant sparnų dažytiems paviršiams apsaugoti, nedėkite instrumentų tiesiai ant metalo. * Naudokite apsaugines lipnias juostas tam, kad apsaugoti ypač jautrias dažytas vietas – tokias kaip sparnai, rėmo kampai, pire kapoto dangčio krašto. Geriausiai tinka profesionali vamzdžio formos lipni juosta, kurios net nereikia priploti prie paviršiaus, o tik apjuosti ja saugomą plotą. Pabaigus darbą, juostą nuimti. * Uždenkite lipnia juosta ventiliacijos angą, nes į ją gali patekti stiklo gabaliukų ar kiti pašaliniai daiktai. Jei to nepadarysite, klientas gali būti sužeistas stiklu, išmetamu iš ventiliacijos sistemos. Visada leiskite klientui stebėti Jūsų darbą, jei jis to nori.

3. Išpjovimas.

   Stiklo išpjovimo etapas visada yra sunkiausias visoje keitimo technologijoje. Bet profesionalūs įrankiai, o taip pat instrumentai su jėgos šaltiniu šią operaciją žymiai palengvina. Visada svarbu atsiminti, kad šios operacijos esmė – pasiekti stiklo briauną (kraštą). Kai ją pasiekiame, visas kitas darbas jau vieni niekai. Tam, kad garantuoti galutinę darbo kokybę, prekinį išorinį vaizdą, patariame: * visada turėkite pasiruošę atsarginį moldingų komplektą. Nesvarbu - ar jums teks juos panaudoti ar ne, bet išpjovimo metu pažeidus ar visai sugadinus moldingą, būtina turėti atsarginį jų komplektą. Jei senas moldingas įlenktas ar deformuotas, tai jo pakeitimas nauju taip pat garantuoja, kad užbaigus darbą klientas bus patenkintas. * Kai naudojate rankinį peilį stiklo išpjovimui, pradėkite pjauti su trumpiausia geležtę ir palaipsniui ją ilginkite. Tai palengvina išpjovimą ir leidžia kontroliuoti darbų eigą. * Kai naudojate įrankius su išoriniu jėgos šaltiniu (elektros, perdavimo) tepkite instrumentą, purkšdami vandenį ant pjaunamų klijų. Tai sumažins kenksmingų garų, atsirandančių dėl geležtės judėjimo didelio greičio, išsiskyrimą bei užtikrina tolygesnį instrumento veikimą. Naudokite gryną vandenį, o ne muilo suspensiją. * Patraukite priekinį prietaisų skydelį. Daugeliu atveju tai būtina atlikti norint užtikrinti tinkamą stiklo apačios priklijavimą. Keleivio saugos pagalvės veiksmingumas daugeliu atveju priklauso nuo to, kaip gerai įklijuota stiklo apačia. O gerai įklijuoti būtent apačią įmanoma tik patraukus skydelį.

4. Paruošimas.

   Paruošimą reikia atlikti abiem paviršiams, kuriuos reikia suklijuoti – stiklo kraštą bei kėbulo metalinį rėmą. Tai labai svarbi operacija. Atlikus paruošimą netinkamai – gali būti blogas (arba visai nebūti) sukibimas, likti nesandarumas, praleidžiantis vandenį arba išvis stiklas gali iškristi. Stiklo paruošimas. · būtina įvykdyti visas klijų gamintojo rekomendacija – naudokite tik gamintojo nurodytas pagalbines priemones (aplikatorius, šepetėlius ir pan.) valiklius – aktyvatorius, gruntus bei klijus. Nekeiskite vienų medžiagų kitomis iš kito gamintojo. · Nuvalykite stiklą (iš abiejų pusių) stiklo valikliu, kurį rekomenduoja klijų tiekėjas. · Visada pasitikrinkite, kokį būtent stiklą ruošiatės įklijuoti – su keramikos sluoksniu, be keramikos sluoksniu, su kapsule iš PUR sluoksnio, su kapsule iš PVC. · Stropiai vykdykite klijų tiekėjo rekomendacijas, skirtas visų rūšių stiklų paruošimui ir naudokite tik jų išvardintas paruošimui skirtas medžiagas kiekvienam konkrečiam atvejui. · Stiklo paruošimo operacijoms naudokite tik tiekėjo rekomenduotus aplikatorius. Kėbulo rėmas. · Pašalinti nuo rėmo visas rūdis arba, rekomenduoti kreiptis į kėbulo remonto meistrą. Rėmas turi būti išlygintas, nuvalytas nuo rudžių ir paruoštas deramai. · Nuvalykite visas dulkes, purvą, tepalą nuo rėmo metalinio paviršiaus. · Padenkite gruntu tik tas vietas kur yra įbrėžimai arba negruntuotas metalas. · Nupjaukite likusį ant rėmo poliuretaną taip, kad likusio PUR klijų sluoksnio storis būtų nuo 1 iki 2 mm. Seno poliuretano klijų sluoksnis užtikrina labai gerą sankabumą (suklijavimą). Pur geriau sukimba su PUR, nei su kietais paviršiais. · Nusausinkite, išdžiovinkite, nušluostykite stiklą ir moldingus. Tai užtikrina tikslesnį stiklo įstatymą bei moldingų pritapimą.

5. Įklijavimas.

   Šį operacija apima PUR klijų užnešimą (išspaudimą), stiklo įstatymą į rėmą tiksliai į vietą, dekoratyvinių moldingų įdėjimą bei skydelio užfiksavimą. Tam, kad kokybė būtų garantuota, būtina vykdyti šias rekomendacijas bei darbų seką: * klijų sluoksnį užneškite lygiai trikampio formos, naudodami tam specialų plastmasinį antgalį su iškirtimu. Tokios formos klijų sluoksnis užtikrina gera stiklo prilipimą, o klijuose nebus oro burbulų. * Stebėkite, kad trikampis būti pakankamai aukštas (6-8 mm), kas užtikrina pakankamą kontaktą tarp abiejų paviršių - stiklo ir metalinio rėmo. Tai ypač svarbu, kai moldingai uždedami ant stiklo prieš jį įstatant į savo vietą rėme. * Nenaudokite butilo juostos tais atvejais, kai būtina fiksuoti stiklą. Butilas nėra suderinamas su PUR klijais. Jei tikrai reikia fiksuoti stiklą, naudokite tik specialiai tam skirtus fiksatorius iš poliuretano. * Nuimkite akustinius fiksatorius. Dauguma akustiniu fiksatorių randasi apatinėje stiklo rėmo dalyje. Jei skirti tam, kad slopinti triukšmą, sklindantį iš variklio skyriaus. * Patikrinkite, ar visi moldingų fiksatoriai gerame stovyje. Jei reikia, pakeiskite juos. * Po stiklo įstatymo į vietą, naudodami vandenį patikrinkite ar užtikrintas hermetiškumas. Vanduo be to dar ir padeda PUR klijams kietėti greičiau. * Įsitikinkite, kas stiklo rėmas būtų švarus ir sausus prieš užnešant klijus. Poliuretanas nekimba prie drėgno paviršiaus. Tai tinka ir kondensato atsirandančiam dėl šalto oro kontakto su metalu. * Stiklo įstatymui į vietą naudokite specialiai tam skirtas vakuumines rankenas, tai užtikrins, kad ant stiklo nepatektų nešvarumai nuo rankų. Jei vis tik stiklą liečiate rankomis, būtina sekti, kad nebūtų prisiliesta prie paviršiaus, kuris bus suklijuotas.

6. Nuvalymas (po įklijavimo).

   Tai labai svarbi operacija, nes klientas visada tai pastebi, o be to jis norėtų, kad mašina būtų net švaresnė nei prieš įklijavimą. * Naudokite tik žinomos ir suderintus su tiekėju tirpiklius bei valiklius. Daugelis klijų tiekėjų turi specialius tirpiklius, tinkančius jų klijams. Jei nekenkia šviežiam PUR sluoksniui, kiti valikliai gali taip paveikti klijų sluoksnį, kad stiklas net išlėks. * Naudokite dalinai nusausintas medžiagos skiautes, nes pilnai įmirkusios gali turėti per daug tirpiklio, kuris gali paveikti klijus. * Išsiurbę automobilio vidų, įspėkite klientą, kad stiklas gali atrodyti ne visiškai švarus. Patarkite klientui, kas salono vidaus galutinį išvalymą patikėtų specialistams. * Nuvalykite visus automobilio stiklus, o ne tik tą, kurį pakeitėte. Tai gero serviso požymis ir klientai tai vertina.

7. Darbo užbaigimas ir patikrinimas.

   Ši operacija apima daugybę skirtingų dalymų: sutvarkykite instrumentus, įrankius, likusias dalis (nebetinkamas), sąskaitos išrašymas, instrukcijos klientui. * Klientą informuokite – apie saugų važiuoti laiką, apie automobilio vėdinimą, plovimą, garantijas. * Patikrinkite ar neliko automobilyje įrankių. * Patikrinkite ar visos detalės, moldingai užfiksuoti savo vietose. * Patikrinkite savo atlikto darbo kokybę ir leiskite tai padaryti klientui. * Padarykite reikiamas atžymas užsakymo lape apie aptiktą koroziją, garantijas, pakeistas detales ir pan. * Padėkokite klientui. Kai darbas atliktas kokybiškai visi bus patenkinti – klientas padėkos ir paliks arbatpinigių, bosas pagirs ir padėkos, nes tai garantuoja daugiau klientų ateityje. Jus turite su kliento mašina elgtis kaip su savo ir nuo to visi tik išlošia.