Oro temperatuta nukrito iki -10 laipsnių, o naktimis ir dar žemiau. O važiuodami automobilių ratais taškome vandens balas, lyg lietui lyjant. Automobilio šonai, jam pastovėjus nors kelias valandas, pabala, apauga gerai sukibusia su dažais šiurkščia danga. Viso tam priežąstis-kelininkų ir komunalininkų gausiai kelių priežiūrai naudojami kelio druskų mišiniai su smėliu bei specialūs druskų tirpalai. Kelininkai taip sprendzia savo problemas-pašalina nuo kelio susidariusį ledą bei privažinetą sniegą. Tam naudojami druskų mišiniai, kurių pagrindinė sudedamoji dalis yra visiems gerai žinoma valgomoji druska (NaCl) . Natrio chloridas gerokai pažemina ledo susidarymo temperaturą. Priklausomai nuo mišinio sudėties net iki minus 12-15 laipsnių, vietoje visiems žinomo -1, kai vanduo virsta ledu. Kelininkams pigiau, nei grandyti susidariusį ledą ar sniegą, ir greičiau. Na o jei naudojami druskų tirpalai, tai net ir smėlio nereikia pavasarį nuo pakelių surinkineti bei išvežti. Lietuvoje per žiemos sezoną išbarstoma iki šimto tūkstančių tonų natrio chlorido druskos bei išpilama tūkstančiai litrų druskų tirpalų.
Dar iš mokyklos žinome, kad sūrus vanduo graužia ne tik akis bei žaisdas, bet ir metalą. Tai gi, kelio druskos- išganymas kelininkams, bet peilis mūsų automobiliui. Nustatyta, kad žiemą kelio balų vandenyje druskos koncentracija siekia net 40%. Specialistai teigia, kad automobiliai,. eksploatuojami šalyse, kur žiemos metu keliuose barstomos druskos, tarnauja 2 kartus trumpiau, nei tie, kurie negauna druskų vonių. Tai gi, jei jau sulaukėme žiemos ir neišvengiamai barstomų druskų, pats laikas pasirūpinti ir savo automobiliu. Rinkitės patikimą , profesionaliai atliekamą automobilių padengimą nuo korozjos pagal visoje Skandinavijoje pripažintą DINITROL technologiją. |